Урок на тему: "Утворення Директорії "
Мета:
·
ознайомити учнів з утворенням Директорії, її внутрішньою та зовнішньою
політикою, причинами поразки;
·
розвивати вміння робити висновки, порівнювати, працювати з історичною
картою;
·
виховувати почуття патріотизму, єдності і згуртованості.
Епіграф: В єдності сила народу
Очікувані результати:
після цього уроку учні зможуть:
·
встановити хронологічну послідовність подій;
·
показувати на карті місця основних подій;
·
порівнювати державний устрій часів Гетьманату та Директорії;
·
формулювати власні погляди та оцінки щодо причин поразки та значення
періоду Директорії;
·
складати політичні портрети видатних діячів Директорії;
·
застосовувати поняття та терміни: «Директорія», «Трудовий конгрес»,
«отаманщина», «білогвардійці»;
·
висловлювати ставлення до історичний діячів, судження про доленосні події
та явища доби.
Основні поняття: (додаток 10)
Тип уроку: комбінований.
Навчально-методичне забезпечення:
1.
Довідник з історії України (А-Я).
2. Турченко Ф.Г. Історія України. 10 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К: Генеза, 2000.
3. Путівник юного історика. Упорядник Котенко А.В.
4. Карта України, атласи та контурні
карти з історії України, 10 клас.
5. Роздавальний матеріал.
КОМЕНТАРІЇ ДО ЕТАПІВ УРОКУ
І. Організаційна частина (1 хв)
ІІ. Перевірка домашнього
завдання (5 хв)Тестові завдання (Додаток
1)
За кожну правильну відповідь – 0,5 б. двоє учнів
перевіряють по алгоритму і виставляють зароблені бали в «Табель успішності».
(Додаток 2)
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Мотивація навчальної діяльності.
Ми продовжуємо вивчати тему «Український державотворчий
процес в 1917-1920 р.р.».
-
Які українські держави цього періоду вже вивчили?
-
Сьогодні четвертий урок з теми, на якому ми довідаємося
про ще одну українську державу – Директорію. Очолював Директорію В.Винниченко.
Пізніше, у своєму трьохтомнику «Відродження нації» він напише, що «історію
України треба читати з бромом». Саме ці слова є епіграфом до нашого уроку. Ми
довідаємось про ще одну сторінку і героїчної, і трагічної нашої історії,
активним учасником якої був сам В. Винниченко.
IV. Повідомлення теми, плану
уроку, визначення спільно з учнями очікуваних результатів (2 хв)
План
1. Утворення Директорії.
2. Внутрішня політика Директорії.
3. Пошук зовнішньополітичних орієнтирів.
4. Причини поразки Директорії.
V. Вивчення нового матеріалу
Клас об’єднується
в 5 груп, які мають назву: «Директорія», «Хроністи», «Енциклопедисти», «Можливі
союзники», «Історики». Групи представляють і захищають попередньо підготовлені
проекти. Одна група представляє і
захищає проект, а всі учні в цей час ведуть записи в зошитах. Ці записи в
зошитах під кінець уроку допоможуть покращити результат роботи від 1 до 4
балів. 1 бал буде виставлений за правильні записи під час виступу однієї групи.
Час для виступу одного учасника – 1 хвилина. Про це знали
при підготовці проекту. Виступаючі дають коротку, але вичерпну відповідь, яка оцінюється 1-4
балами. Бали відразу заносяться в «Табель успішності».
Виконані проекти – додатки 3,4,5,6,7.
Порядок виступів груп.
Група «енциклопедисти» - додаток 3
Група «директорія» - додаток 4
Група «хроністи» - додаток 5
Група «історики» - додаток 6
Група «союзники» - додаток 7
Виступи учасників груп вчитель доповнює краєзнавчим
матеріалом (додаток 9).
При оцінюванні враховується правильність і повнота
розкриття питання, вміння робити висновки, формулювати власні погляди та
оцінки. Вчитель доповнює виступи учнів краєзнавчим матеріалом, демонструючи
ілюстрацію будинку в м. Івано-Франківську, де підписували договір про Злуку
ЗУНР та УНР, а також фото пам’ятника Євгену Коновальцю, який встановлений в
селі Старі Кути Косівського району.
VI. Осмислення, узагальнення та
систематизація знань, умінь і навичок
На великому аркуші паперу намальовано дерево знань,
розділене стовбуром на дві половини. По обидва боки від стовбура наклеєні
яблучка –листки – самок лейки. На кожному листку наклеєний номер 1-10, на яких
написані завдання і бали, які можна одержати. Номери з лівого боку дерева
наклеєні одним кольором, а з правого – іншим. Зліва на полі біля дерева
написано «Гетьманат», а справа – «Відновлена УНР». Учитель підходить з деревом
до учнів, які зривають яблучка з завданнями, пишуть на них своє прізвище, а
також відповідь на запитання. Яблучка з однаковими номерами, але різним
кольором наклеюються симетрично.
Завдання: назва держави, законодавча влада, уряд,
військо, аграрна політика, промисловість, держави, що визнали, пошук союзників,
культура, причини поразки. Завдання диференційовані. На кожному яблучку пише,
скільки балів можна одержати. Яблучка з написаними відповідями учні приклеюють
на місце. Учень, який приклеїв яблучко, відразу записує завдання для порівняння
в зошит, щоб вдома заповнити порівняльну таблицю.. У цей час вчитель виставляє бали в «Табель
успішності» за правильно написані відповіді учнів, вголос коментуючи свої дії.
Це свого роду порівняльна таблиця двох держав: Української держави П. Скоропадського та Директорії. Дерево знань – додаток 8.
VII. Підбиття підсумків уроку
Вчитель: Всі на уроці були
активні, роботи зроблено дуже багато. Чи задоволені ви роботою? Чи здійснились ваші очікування? Що найбільше
вам запам’яталось? Чи згідні ви з словами, що були епіграфом нашого уроку?
За хорошу роботу – хороші результати, які всім видно в «Табелі успішності».
VIII. Домашнє завдання
§12-13, усно відповідь на запитання: завдання заповнити в
зошитах порівняльну таблицю про Українську Державу і Директорію або проект.
Немає коментарів:
Дописати коментар