10 клас

Урок на тему: "Утворення Директорії "

Мета:
·        ознайомити учнів з утворенням Директорії, її внутрішньою та зовнішньою політикою, причинами поразки;
·        розвивати вміння робити висновки, порівнювати, працювати з історичною картою;
·        виховувати почуття патріотизму, єдності і згуртованості.
Епіграф: В єдності   сила народу
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:
·        встановити хронологічну послідовність подій;
·        показувати на карті місця основних подій;
·        порівнювати державний устрій часів Гетьманату та Директорії;
·        формулювати власні погляди та оцінки щодо причин поразки та значення періоду Директорії;
·        складати політичні портрети видатних діячів Директорії;
·        застосовувати поняття та терміни: «Директорія», «Трудовий конгрес», «отаманщина», «білогвардійці»;
·        висловлювати ставлення до історичний діячів, судження про доленосні події та явища доби.
Основні поняття: (додаток 10)
Тип уроку: комбінований.                                                                  
Навчально-методичне забезпечення:
1.     Довідник з історії України (А-Я).
2.     Турченко Ф.Г. Історія України. 10 клас: підручник для загальноосвітніх  навчальних закладів. – К: Генеза, 2000.
3.     Путівник юного історика. Упорядник Котенко А.В.
4.     Карта України, атласи  та контурні карти з історії України, 10 клас.
5.     Роздавальний матеріал.

КОМЕНТАРІЇ ДО ЕТАПІВ УРОКУ
І.  Організаційна частина (1 хв)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв)Тестові завдання (Додаток 1)
За кожну правильну відповідь – 0,5 б. двоє учнів перевіряють по алгоритму і виставляють зароблені бали в «Табель успішності». (Додаток 2)
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Мотивація навчальної діяльності.
Ми продовжуємо вивчати тему «Український державотворчий процес в 1917-1920 р.р.».
-         Які українські держави цього періоду вже вивчили?
-         Сьогодні четвертий урок з теми, на якому ми довідаємося про ще одну українську державу – Директорію. Очолював Директорію В.Винниченко. Пізніше, у своєму трьохтомнику «Відродження нації» він напише, що «історію України треба читати з бромом». Саме ці слова є епіграфом до нашого уроку. Ми довідаємось про ще одну сторінку і героїчної, і трагічної нашої історії, активним учасником якої був сам В. Винниченко.
IV. Повідомлення теми, плану уроку, визначення спільно з учнями очікуваних результатів (2 хв)
План
1.     Утворення Директорії.
2.     Внутрішня політика Директорії.
3.     Пошук зовнішньополітичних орієнтирів.
4.     Причини поразки Директорії.
V. Вивчення нового матеріалу
Клас  об’єднується в 5 груп, які мають назву: «Директорія», «Хроністи», «Енциклопедисти», «Можливі союзники», «Історики». Групи представляють і захищають попередньо підготовлені проекти.  Одна група представляє і захищає проект, а всі учні в цей час ведуть записи в зошитах. Ці записи в зошитах під кінець уроку допоможуть покращити результат роботи від 1 до 4 балів. 1 бал буде виставлений за правильні записи під час виступу однієї групи.
Час для виступу одного учасника – 1 хвилина. Про це знали при підготовці проекту. Виступаючі дають коротку, але   вичерпну відповідь, яка оцінюється 1-4 балами. Бали відразу заносяться в «Табель успішності».
Виконані проекти – додатки 3,4,5,6,7.
Порядок виступів груп.
Група «енциклопедисти» - додаток 3
Група «директорія» - додаток 4
Група «хроністи» - додаток 5
Група «історики» - додаток 6
Група «союзники» - додаток 7
Виступи учасників груп вчитель доповнює краєзнавчим матеріалом (додаток 9).
При оцінюванні враховується правильність і повнота розкриття питання, вміння робити висновки, формулювати власні погляди та оцінки. Вчитель доповнює виступи учнів краєзнавчим матеріалом, демонструючи ілюстрацію будинку в м. Івано-Франківську, де підписували договір про Злуку ЗУНР та УНР, а також фото пам’ятника Євгену Коновальцю, який встановлений в селі Старі Кути Косівського району.

VI. Осмислення, узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок
На великому аркуші паперу намальовано дерево знань, розділене стовбуром на дві половини. По обидва боки від стовбура наклеєні яблучка –листки – самок лейки. На кожному листку наклеєний номер 1-10, на яких написані завдання і бали, які можна одержати. Номери з лівого боку дерева наклеєні одним кольором, а з правого – іншим. Зліва на полі біля дерева написано «Гетьманат», а справа – «Відновлена УНР». Учитель підходить з деревом до учнів, які зривають яблучка з завданнями, пишуть на них своє прізвище, а також відповідь на запитання. Яблучка з однаковими номерами, але різним кольором наклеюються симетрично.
Завдання: назва держави, законодавча влада, уряд, військо, аграрна політика, промисловість, держави, що визнали, пошук союзників, культура, причини поразки. Завдання диференційовані. На кожному яблучку пише, скільки балів можна одержати. Яблучка з написаними відповідями учні приклеюють на місце. Учень, який приклеїв яблучко, відразу записує завдання для порівняння в зошит, щоб вдома заповнити порівняльну таблицю..  У цей час вчитель виставляє бали в «Табель успішності» за правильно написані відповіді учнів, вголос коментуючи свої дії. 
Це свого роду порівняльна таблиця двох держав:  Української держави        П. Скоропадського та Директорії. Дерево знань – додаток 8.

VII. Підбиття підсумків уроку
Вчитель: Всі на уроці були активні, роботи зроблено дуже багато. Чи задоволені ви роботою?  Чи здійснились ваші очікування? Що найбільше вам запам’яталось? Чи згідні ви з словами, що були епіграфом нашого уроку?
За хорошу роботу – хороші результати, які всім видно в «Табелі успішності».

VIII. Домашнє завдання
§12-13, усно відповідь на запитання: завдання заповнити в зошитах порівняльну таблицю про Українську Державу і Директорію або проект.

Немає коментарів:

Дописати коментар