Урок контролю знань з теми: "Україна в умовах десталінізації 1956-1964 рр."
Мета:
-
перевірити рівень засвоєння знань учнями з теми;
-
розвивати вміння
робити висновки, аналізувати, виступати перед аудиторією;
-
виховувати
почуття непримиренності до несправедливості, поваги до людей, які відстоюють
історичну правду.
Основні поняття
і терміни:
десталінізація, реабілітація, демократія, раднаргоспи, гігантоманія,
русифікація, шістдесятники, дисиденти, волюнтаризм, суб’єктивізм, екстенсивний,
інтенсивний, авантюра, девальвація, "відлига", реформа, культура,
інтернаціоналізм, репресії, ідеологія, тоталітаризм, націоналізм, злиття.
Обладнання: портрети М.Хрущова, П.Шелеста, Л.Лук’яненка,
шістдесятників, карта України.
Тип
уроку: урок контролю знань.
ХІД УРОКУ
I.
Повідомлення
теми, кількості вивчених годин, визначення спільно з учнями мети уроку.
II.
Поділ класу на
рівносильні три команди, обрання капітанів, секретаря, який складає список і
записує бали.
III.
Впізнай
історичного діяча за трьома підказками.
Підказка №1
а) Він проводив десталінізацію.
б) Він виступав на XX з’їзді КПРС.
в) Він працював на Україні в СРСР. (М.Хрущов)
Підказка№2
а) Він написав книгу "Україна наша
Радянська".
б) Він був у с.Тюдові в 1968 році.
в) Перший секретар ЦК КПУ в 1963-1972рр. (П.Шелест)
Підказка №3
а) Дисидент.
б) Почесний голова Української
Республіканської партії.
в) Керівник Української
робітничо-селянської спілки. (Л.Лук’яненко)
(Команди
одержують завдання розповісти про історичного діяча, якого відгадали першими.
Хто першим відгадав - 1 бал.)
Розповідь
про історичних діячів (3 бали), за доповнення будь-якої команди - 1 бал.
IV.
"Гаряче
крісло" ( 5 крісел)
На кожному кріслі записані різні думки:
1)
Внаслідок
реформ Хрущова було досягнуто значних успіхів.
2)
Реформи
Хрущова були половинчастими і непослідовними.
3)
Реформи
привели лише до тимчасового поліпшення стану справ.
4)
Численні
проблеми суспільства не були вирішені.
Учні займають позицію, яку вважають
правильною і, сідаючи на крісло, висловлюють свої думки. Оцінка від 1 до 3
бали.
V.
Розв’язування
кросвордів на картках ( три варіанти для всіх учнів). За кожну правильну
відповідь - 0.5 бала. Хто відгадає весь кросворд - додати бали.
VI.
Робота з картою.
Завдання №1
а) Показати основні місця, пов’язані з
біографією М.Хрущова.
б) Показати
місце, де утворилась "Українська робітничо-селянська спілка” –
(1 бал)
Завдання №2
а) Показати основні місця, пов̓язані з
біографією П.Шелеста.
б) Показати територію поширення
дисидентства а Україні.
(1 бал)
Завдання №3
а) Показати основні місця, пов̓язані з
біографією Л.Лукʼяненка.
б) Показати місце дії Клубу творчої
молоді "Супутник”.
(1 бал)
VII.
Зустріч з
шістдесятниками ( Л.Костенко, В.Симоненко та інші).
VIII.
Підведення підсумків,
висновки учнів про досягнення мети, виставлення оцінок, визначення переможців.
Домашнє завдання: записати спогади про
перебування П.Шелеста на Косівщині.
Немає коментарів:
Дописати коментар