Технологія інтерактивного навчання

Такий підхід до навчання не є абсолютно новим для української школи. Частково він використовувався ще в перші десятиріччя минулого століття і був поширений у педагогіці та практиці української школи в 20-ті роки. Наприклад, в школі м. Корін (між Києвом та Житомиром) А.Рівін у 1918 році використовував у навчанні учнів роботу в парах змінного складу, за допомогою чого учні за один рік проходили програму трьох-чотирьох років навчання. У школі навчалось одночасно 40 дітей віком від 11 до 16 років. Уроків як таких у школі не було. Під час занять учні вільно рухались, розмовляли один з одним. В основу методики Рівіна була покладена ідея «навчаючи інших, навчайся сам».
Розробку елементів інтерактивного навчання можна знайти в працях В.Сухомлинського, творчості вчителів — новаторів 70-80-х рр. (В.Шаталов, Є.Ільїн, С.Лисенкова, П.Амонашвілі та ін.), теорії розвивального навчання.
Наприкінці XX ст. інтерактивні технології набули поширення в теорії та практиці американської школи, де їх використовують під час викладання різноманітних предметів. Дослідження, проведені Національним тренінговим центром (СІЛА, штат Меріленд) у 80-х рр., показують, що інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття. В Україні розроблена та пропагується технологія інтерактивного навчання О.І.Пометун.
Цілі і завдання інтерактивного навчання:
·     розширення пізнавальних можливостей учнів, зокрема у здобуванні, аналізі та застосуванні інформації з різних джерел;
·     можливість перенесення отриманих умінь, навичок та способів діяльності на різні предмети та позашкільне життя учнів;
·     формування глибокої внутрішньої мотивації.
Для з’ясування сутності інтерактивного навчання скористуємось класифікацією, яка запропонована Я.Голантом в 60-х рр. минулого століття і в якій було виділено активну і пасивну моделі навчання. До цієї класифікації додамо ще характеристику інтерактивного навчання.
Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter» взаємний і «act» — діяти. Таким чином інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Немає коментарів:

Дописати коментар