Такий підхід до
навчання не є абсолютно новим для української школи. Частково він
використовувався ще в перші десятиріччя минулого століття і був поширений у
педагогіці та практиці української школи в 20-ті роки. Наприклад, в школі м.
Корін (між Києвом та Житомиром) А.Рівін у 1918 році використовував у навчанні
учнів роботу в парах змінного складу, за допомогою чого учні за один рік
проходили програму трьох-чотирьох років навчання. У школі навчалось одночасно
40 дітей віком від 11 до 16 років. Уроків як таких у школі не було. Під час
занять учні вільно рухались, розмовляли один з одним. В основу методики Рівіна
була покладена ідея «навчаючи інших, навчайся сам».
Розробку
елементів інтерактивного навчання можна знайти в працях В.Сухомлинського,
творчості вчителів — новаторів 70-80-х рр. (В.Шаталов, Є.Ільїн, С.Лисенкова, П.Амонашвілі
та ін.), теорії розвивального навчання.
Наприкінці XX
ст. інтерактивні технології набули поширення в теорії та практиці американської
школи, де їх використовують під час викладання різноманітних предметів.
Дослідження, проведені Національним тренінговим центром (СІЛА, штат Меріленд) у
80-х рр., показують, що інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процент
засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його
почуття. В Україні розроблена та пропагується технологія інтерактивного
навчання О.І.Пометун.
Цілі і завдання
інтерактивного навчання:
·
розширення
пізнавальних можливостей учнів, зокрема у здобуванні, аналізі та застосуванні
інформації з різних джерел;
·
можливість
перенесення отриманих умінь, навичок та способів діяльності на різні предмети
та позашкільне життя учнів;
·
формування
глибокої внутрішньої мотивації.
Для з’ясування
сутності інтерактивного навчання скористуємось класифікацією, яка запропонована
Я.Голантом в 60-х рр. минулого століття і в якій було виділено активну і
пасивну моделі навчання. До цієї класифікації додамо ще характеристику
інтерактивного навчання.
Слово «інтерактив»
прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter» взаємний і «act»
— діяти. Таким чином інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу.
Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної
діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови
навчання, за яких учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Немає коментарів:
Дописати коментар