Важливу роль у
активізації пізнавальної активності учнів відіграє група простих щодо
організації методів, які передбачають спільну роботу всього класу. Їх основною
метою є збирання найбільшої кількості думок щодо поставленої проблеми. Такі
методи використовуються на різних етапах
уроку і мають наступний загальний алгоритм підготовки і проведення:
1.
Постановка
і короткий аналіз проблеми.
2.
Проведення
інструктажу.
3.
Робота
з класом:
·
висловлюється
тільки один учень;
·
відповіді
не коментуються і не оцінюються;
·
виступи
не перериваються вигуками та розмовами.
«Обговорення проблеми в загальному колі»
Учні
розташовуються колом. Весь клас обговорює різні аспекти запропонованої проблеми.
Обговорення триває до тих пір, поки є бажаючі висловитись. Учитель узагальнює
висловлені ідеї.
«Мікрофон». Вчитель пропонує учням проблемне
питання. Вони беруть в руку «мікрофон» і по черзі висловлюють свою думку.
Говорить тільки той, хто отримав «мікрофон». Відповіді повинні бути чіткими і
лаконічними. Вони не коментуються і не оцінюються.
«Незакінчені речення». Учитель формулює
початок речення і пропонує учням закінчити його.
«Мозковий штурм». Учитель чітко формулює питання і
записує його на дошці. Учні висловлюють свої думки, які без зауважень і
коментарів записуються на дошці в порядку поступлення. Потім відбувається
колективне обговорення та критична оцінка ідей.
«Метод ПРЕС».
Обов’язкові
правила для учнів:
- Висловіть свою точку
зору, починаючи так: «Я вважаю, що…» , а потім «Оскільки…», «Позаяк…».
Немає коментарів:
Дописати коментар