Методи активізації пізнавальної активності учнів на уроках історії

Важливу роль у активізації пізнавальної активності учнів відіграє група простих щодо організації методів, які передбачають спільну роботу всього класу. Їх основною метою є збирання найбільшої кількості думок щодо поставленої проблеми. Такі методи використовуються на різних  етапах уроку і мають наступний загальний алгоритм підготовки і проведення:
1.     Постановка і короткий аналіз проблеми.
2.     Проведення інструктажу.
3.     Робота з класом:
·        висловлюється тільки один учень;
·        відповіді не коментуються і не оцінюються;
·        виступи не перериваються вигуками та розмовами.

«Обговорення проблеми в загальному колі»
Учні розташовуються колом. Весь клас обговорює різні аспекти запропонованої проблеми. Обговорення триває до тих пір, поки є бажаючі висловитись. Учитель узагальнює висловлені ідеї.

«Мікрофон». Вчитель пропонує учням проблемне питання. Вони беруть в руку «мікрофон» і по черзі висловлюють свою думку. Говорить тільки той, хто отримав «мікрофон». Відповіді повинні бути чіткими і лаконічними. Вони не коментуються і не оцінюються.

«Незакінчені речення». Учитель формулює початок речення і пропонує учням закінчити його.

«Мозковий штурм». Учитель чітко формулює питання і записує його на дошці. Учні висловлюють свої думки, які без зауважень і коментарів записуються на дошці в порядку поступлення. Потім відбувається колективне обговорення та критична оцінка ідей.

«Метод ПРЕС».
Обов’язкові правила для учнів:
- Висловіть свою точку зору, починаючи так: «Я вважаю, що…» , а потім «Оскільки…», «Позаяк…».

Немає коментарів:

Дописати коментар