Цей
метод корисний під час проведення в класі дискусії на суперечливу тему. Як
проблеми слід використовувати дві протилежні думки, які не мають правильної
відповіді.
Мета: це корисна
вступна вправа для демонстрації різних думок із досліджуваної теми; дає учням
можливість висловити свою точку зору і наприкінці уроку оцінити засвоєння цієї
теми.
Порядок проведення:
1. Розмістіть плакати в протилежних кінцях
кабінету. На одному з них написано «згоден», на іншому — «не згоден». (Варіанти:
на плакатах можуть бути викладені полярні позиції щодо проблеми: наприклад,
«пробувати наркотики заборонено» і «пробувати наркотики дозволено всім»).
2. Вивісьте правила проведення вправи й
обговоріть їх (викладені нижче).
3. Попросіть учасників стати біля відповідного
плаката залежно від їхньої думки щодо обговорюваної проблеми.
4. Довільно виберіть кілька учасників і
попросіть їх обгрунтувати свою позицію.
5. Після викладу різних точок зору запитайте, чи
не змінив хто-небудь з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншого
плаката. Вони мають обґрунтувати причини свого переходу.
6. Попросіть учасників назвати найбільш
переконливу причину протилежної сторони.
Правила проведення вправи:
1. Говорити по черзі. Не перебивати.
2. Одночасно говорить тільки одна особа.
3. Не сперечайтесь одне з одним. Наводьте нові
причини або ідеї.
4. Перейти від одного плаката до іншого можна в
будь-який час. Будьте готові висловити причини зміни своєї позиції.
5. Вислухайте причини та ідеї інших. Якщо вас
запитають, будьте готові відповісти, які інші причини або ідеї вам найбільше
сподобалися.
Немає коментарів:
Дописати коментар