Актуальність проблеми полягає
в тому, що у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному
середовищі рівень освіти значною мірою залежатиме від результативності
запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових
методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та
психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до
навчання.
Мета дослідження полягає
в тому, щоб розкрити поняття інноваційних педагогічних технологій,
розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати будь-яка
інноваційна технологія навчання. Модернізація системи освіти пов'язується,
насамперед, із введенням в освітнє середовище інноваційних технологій, в
основу яких покладені цілісні моделі навчально-виховного
процесу, засновані на діалектичній єдності методології та засобів їх
здійснення.
Останнім часом
досить широко увійшов у вжиток термін «інноваційні педагогічні технології».
У педагогічній інтерпретації інновація означає нововведення.
Розрізняють
поняття новація, або новий спосіб та інновація, нововведення.
Новація – це сам
засіб (новий метод, методика, технологія, програма
тощо), а інновація – процес його освоєння.
Технологія –
це сукупність прийомів, що застосовуються в
якій-небудь справі, майстерності, мистецтві (тлумачний
словник).
Педагогічна
технологія - це системний метод створення, застосування, визначення
всього процесу викладання і засвоєння знань з
використанням комп'ютера і людських ресурсів, завданням якого є оптимізація
форм освіти .
Концептуальність. Кожній
педагогічній технології повинна бути притаманна опора на певну наукову
концепцію, що містить філософське, психологічне, дидактичне та
соціально-педагогічне обґрунтування досягнення освіти. Системність. Педагогічній
технології мають бути притаманні всі ознаки системи: логіка процесу,
взаємозв'язок всіх його частин, цілісність.
Можливість управління. Передбачає можливість діагностичного ціле покладання, планування, проектування процесу навчання, поетапну
діагностику, варіювання засобами та методами з метою
корекції результатів. Ефективність. Сучасні педагогічні
технології існують в конкурентних умовах і повинні бути
ефективними за результатами й оптимальними за витратами, гарантувати
досягнення певного стандарту освіти.
Відтворюваність. Можливість використання (повторення, відтворення) педагогічної технології в інших ідентичних освітніх закладах, іншими суб'єктами
Немає коментарів:
Дописати коментар