Інноваційні технології навчання

Актуальність проблеми полягає в тому, що у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних  засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях,  які розвивають діяльнісний підхід  до навчання.
Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити поняття інноваційних педагогічних технологій, розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати будь-яка інноваційна технологія навчання. Модернізація системи освіти пов'язується, насамперед, із введенням в освітнє середовище інноваційних технологій, в основу яких покладені цілісні моделі навчально-виховного процесу,  засновані на діалектичній єдності методології та засобів їх здійснення.
Останнім часом досить широко увійшов у вжиток термін «інноваційні педагогічні технології».
У   педагогічній інтерпретації  інновація   означає нововведення.
Розрізняють поняття  новація, або новий спосіб та інновація, нововведення.  
Новація – це сам засіб (новий метод, методика, технологія, програма тощо),  а  інновація – процес його освоєння.
Технологія – це сукупність прийомів,  що застосовуються  в якій-небудь  справі,  майстерності, мистецтві (тлумачний словник).
Педагогічна технологія -  це системний метод створення,  застосування, визначення всього процесу викладання   і засвоєння знань з використанням комп'ютера і людських ресурсів, завданням якого є оптимізація форм освіти .
Концептуальність. Кожній педагогічній технології повинна бути притаманна опора на певну наукову концепцію, що містить філософське, психологічне, дидактичне та соціально-педагогічне обґрунтування досягнення освіти. Системність. Педагогічній технології мають бути притаманні всі ознаки системи: логіка процесу, взаємозв'язок всіх його частин, цілісність.
Можливість   управління.    Передбачає   можливість діагностичного   ціле покладання,    планування,  проектування    процесу  навчання,    поетапну діагностику, варіювання  засобами та методами  з метою корекції  результатів. Ефективність.  Сучасні педагогічні технології існують  в конкурентних умовах і повинні бути ефективними за результатами й оптимальними за витратами, гарантувати досягнення певного стандарту освіти. 

Відтворюваність.   Можливість   використання   (повторення,  відтворення) педагогічної  технології  в   інших   ідентичних  освітніх   закладах,  іншими  суб'єктами

Немає коментарів:

Дописати коментар