Урок на тему: “Наш край з найдавніших часів до ІХ століття”

Мета: Ознайомити учнів з життям в нашому краю в далекому минулому; Розвивати вміння працювати в групах, з картою,з джерелами інформації, заповнювати таблицю, робити висновки та узагальнення; виховувати почуття любові до історії, поваги до минулого свого народу
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
·     розповідати про природні умови та життя людей в нашому краї в давнину;
·     пояснювати основні поняття до теми;
·     визначати в тексті головне;
·     описувати різні археологічні культури на території краю;
·     називати і показувати на карті області місця знаходження археологічних культур;
·     заповнювати таблицю;
·     називати основні дати періоду та записувати їх в хронологічній послідовності.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування умінь та навичок
Навчально-методичне забезпечення:
·        Островський В.В. Історія Прикарпаття. – Івано-Франківськ: Лілея – НВ, 2008.                       Карта Івано-Франківської області, словник юного історика,  роздавальний матеріал.
·        Таблиця «Райони заселення нашого краю»
·        Таблиця «Періоди давньої історії»
    Коментарі до етапів уроку
І. Підготовчий етап.
 1. Організація робочого місця і роботи класу
 2. Активізація (актуалізація) розумової діяльності учнів.
    Вчитель:
Сьогодні ми спробуємо використати машину часу, щоб опинитися у дуже далекому минулому, яке ми називаємо стародавні часи.
-         Чи бачите ви там людей?
-         Який вони мають вигляд?
-         Які знаряддя праці?
-         Як називаються періоди стародавньої історії?
-         Де появились найдавніші люди?
-         Де жили скіфи, сармати?
-         Коли появились найдавніші люди на території України?
-         Які ви знаєте стоянки найдавніших людей?(назвати і показати на карті)
-         Яка стоянка найближче від нас?  (село Королеве на Закарпатті)
Вчитель: як бачите, на Закарпатті люди жили в дуже давні часи і в Україні жили. А що було в нашому краї до того часу, коли утворилась Київська Русь. Про це ми довідаємось сьогодні на уроці.
ІІ. Основний етап плану уроку
1.     Оголошення теми, повідомлення завдань і очікування результатів. Мотивація.
Вчитель:
 Історія Прикарпаття, історія Гуцульщини, історія Косівщини – це частинка історії України, це наше минуле, яке треба знати свою історію, треба знати набагато краще, ніж історію інших країн. Сьогодні ми будемо вивчати далеке минуле, але постараємось так працювати, щоб це далеке  зробити близьким, доступним і зрозумілим для кожного.  
Опрацювання нового матеріалу
Клас об’єднується в 5 груп.
І група.  Природні умови прадавнини (З історії стародавнього світу).(2 речення – 1бал).
ІІ група.  Неолітична революція. (Додаток 2).
ІІІ група.  Трипільська культура. (Додаток 3).
ІV група.  Бронзова доба. (Додаток 4).
V група.  Вік заліза.  Предки словян. (Додаток 5).
Кожному учаснику групи надається матеріал для опрацювання із запитаннями та балами, які можна одержати за правильну відповідь. Він розподіляє завдання між учасниками групи та контролює їх відповідь. Відповіді на запитання учні записують на листках-самоклейках, які вставляють у відповідну графу таблиці, яка теж дана для кожної групи. Після заповнення таблиць групи відповідно до плану уроку захищають їх. Вчитель оцінює правильні відповіді. Секретар групи заносить бали в листок оцінювання і «Табель успішності»  на дошці.    
ІІІ. Заключний етап. Вчитель пропонує учням описати схему маршруту, який позначений на карті області, використовуючи знання, одержані на уроці. Гра «Мікрофон».(Додаток 1).  
Підбиття підсумків уроку
-         Чи цікаво вам було в далекому минулому?
-         Чи здійснились очікувані результати?
ІV. Мотивація та виставлення оцінок.                                                                                        
V. Домашнє завдання: написати твір «Давня історія мого краю» або реферат. 

Додаток 1     Додаток 2     Додаток 3     Додаток 4     Додаток 5     Археологічні культури нашого краю

Немає коментарів:

Дописати коментар