Позакласний
виховний захід на тему:
«Українські вечорниці»
«Українські вечорниці»
Мета.
Поглибити
знання про народні традиції краю.
Розвивати артистичні
здібності.
Виховувати почуття
гордості за українців та їх культуру.
(Кімната прибрана в
гуцульському стилі.
У
кімнаті чоловік, дружина та дочка готуються до прийому гостей).
Заходить
сусідка, співаючи пісню:
«Добрий вечір, сусідонько,
Помагай - бі,
Позич мені чоловіка
Хоч на два дні».
Господиня підспівує, грайливо показуючи
на чоловіка:
«А я тобі, сусідонько,
Добра зичу,
Але свого чоловіка не позичу.
Ой позичу, сусідонько,
Сита й решета,
Чоловіка не позичу- Буду сирота.
Ой позичу, сусідонько,
Плуга й борони.
Чоловіка не позичу Боже
борони ».
(тоді господиня говорить: « Чоловіка,
сусідонько, я тобі не позичу, але в гості, будь - ласка, заходь».)
-
Господар додає: «Сідай. сусідко, роботу, бачу,
маєш, а ось-ось і дівчата
прийдуть». (Сусідка сідає, а в цей час йдуть дівчата, співаючи
«Вишиванку»)
З вечора тривожного
Аж до ранку
Вишивала дівчина вишиванку.
Вишивала дівчина, вишивала,
Чорну
і червоную нитку слала..
Що червона ниточка - то кохання,
А та чорна ниточка - розставання,
Щоб та чорна ниточка швидко рвалась,
А
червона ниточка гладко слалась.
-
Дівчата вітаються: «Доброго вечора Вам,
добрі газди . чи впустите нас до своєї хати?»
-
Господар: «Заходьте, дівчата, сідайте,
співайте, веселіться і про роботу не забувайте». (Дівчата сідають і виконують
роботу: вишивають, в’яжуть).
1 дівчина: «Ой, дівчата, яку я вам
новину розкажу! Наша Галя заміж виходить і сказала, що всіх нас за дружки
візьме!»
2 дівчина: «А за кого заміж вона
виходить?»
З дівчина: «Я чула, що хлопець із
сусіднього села, дуже вихований, не п’є,
не курить, сам на себе заробляє і мамі
своїй допомагає».
4
Дівчина:
«Ой, мені б десь такого відшукати!»
5 дівчина: «
Відшукаєш обов’язково, Бог тобі допоможе, коли будеш за добру
долю молитися».
6
Дівчина:
«А мені так добре самій, що й не знаю, чи заміж колись вийду».
7 дівчина:
« Є такі дівчата, що ніби заміж на словах не збираються, а,насправді, тільки й
дивляться, коли б до них хто скоріше посватався».
8
Дівчина:
«Та перестаньте вже. Все про хлопців та про те, що заміж комусь хочеться».
9
Дівчина:
«Давайте краще заспіваємо».
10 Дівчина: «Може, хлопці почують та до нас прийдуть».
11 Дівчина: «Давайте, але якої?»
12 Дівчин: «Якої, якої ? Веселої! Такої, щоб на все село було
чути!» (дівчата співають пісню «Із сиром пироги»)
Після цієї пісні йдуть хлопці,
співаючи гуцульські мелодії:
Ой піду
я до
Тюдова -
Тай там
ся оженю,
Таку собі візьму жінку,
Щоб лізла в кишеню.
Таку
собі візьму жінку,
Щоби
не журитись,
Щоби вміла шити, прясти
Й пироги варити.
Заходять хлопці: «Добрий вечір у
вашій хаті! Але ж і весело у вас! Та, якщо нас нюх не підводить - ще
й пирогами запахло!»
Господиня: « Сідайте,
хлопці, гостями будете, а пироги і справді вже готові».(разом з дочкою частує
хлопців.)
Хлопець: «Дякуємо.
Дуже смачні вареники. Чи це не ваша Оксана їх приготувала?»
Господиня: «Так, моя Оксана як щось
приготує, то вже найкраще».
Хлопець: «А я приготував для вашої
Оксани загадки. Як відгадає - заміж візьму, але
відгадки треба співати».(співають в ролях пісню «Ой у лісі під сосною».)
Ой у лісі під сосною /двічі/
Стояв козак з дівчиною, /двічі/
Ой дівчино молоденька, /двічі/
Відгадай ми шість загадок, /двічі/
Як відгадаш - моя будеш, /двічі/
Як не вгадаш - чужа будеш, /двічі/
Що то росте без коріння? /двічі/
Що то сходить без насіння? /двічі/
Що то грає - голос має? /двічі/
Що то плаче - сліз
не має? /двічі/
А дівчина відгадала
/двічі/
I
так йому відказала: /двічі/
«Камінь росте без коріння,
/двічі/
-
Сонце сходить без насіння, /двічі/
-
Скрипка грає - голос має, /двічі/
-
Серце плаче -
сліз не
має. /двічі/
-
Вода тече без упину, /двічі/
-
Козак любить чужу жону». /двічі/
-
Хлопець до дочки, яка відгадувала: «Правильно відгадала. Кажу
привселюдно, що по Покрові старостів до тебе пришлю».
11
Дівчина: « Ой, яка радість»!
12
Дівчина: «Можна і затанцювати». (танцюють “Решето”).
13
Дівчина: «А чи чули ви, що сталося у нашої сусідки Параски, коли до неї
мали свати із Станіслава приїхати»? (Дівчата кажуть: « Не чули»). Тоді
послухайте. (Дві дівчини розповідають сценку про Параску в ролях).
14
Дівчина: «Ви чули, що до нашої Оксани теж старостів пришлють. Мені б так
хотілося поворожити, який чоловік у неї буде. Я піду за півнем».
15
Дівчина співає: «Чари, чари, чари, зіллячко рясне, не чаруй кохання, бо
воно чуже. Чари, чари, чари, зіллячко моє, не чаруй кохання - відшукай своє». (в
руках має зілля і пританцьовує.)
16
дівчина з півнем: «Та я не чарувати, я тільки поворожити хочу. Якщо
півень подивиться на дзеркало, то чоловік буде красень, завжди буде чепуритися.
Якщо подивиться на пшеницю чи клюне її - добрий газда буде, а якщо гляне на
водичку, то біда буде, горілочку буде пити». (Робить висновки залежно від
поведінки півня).
Дівчина: « Ніби і недовго ми тут,
а вже пізно, додому пора».
Дівчина: «А наші хлопці
ще “Аркан” не танцювали. Просимо їх!» (Хлопці танцюють “Аркан”).
Хлопець: «А ми для дівчат «Гуцулку» замовляємо.» (Кажуть
по черзі): « Я візьму до танцю свою
родичку Інну». Вона: «А яка я тобі родичка?» «Та мій дід і твоя баба разом на сонці
онучі сушили.» « А я візьму свою родичку Оксану.» « А відколи я тобі родичкою стала?» «Та мій тато і твоя мама попід стіл
разом лазили. « «А я теж візьму родичку – Маріанну». «А я тобі що за
родичка»? «Та мій діб і твоя баба завжди разом на потоці калоші мили». «А я візьму Оксану, бо
скоро заміж виходить, то хоч затанцюю».Всі танцюють «Гуцулку”».
Дівчина: « А без прощального «Вальсу» не
розійдемося».
(Танцюють «Вальс» і виходять.)
Немає коментарів:
Дописати коментар